Beiträge von DennisLegend

    Natürlich sollte man einen gesunden Menschenverstand haben. Das Virus breitet sich aus - du kannst dich sogar beim Einkaufen oder sonst wo anstecken.

    Und das bleibt Fakt. Man wird nie wirklich ein Risiko ausschließen können, es sei denn du isolierst dich für die nächsten Jahre Zuhause o.Ä.

    Für mich wäre das aber kein Leben und keine Alternative.


    "Dies wäre schon, ein kleiner Erfolg. Aber dass dieser Virus, mit Grippe gleich gestellt wird ist ein hohn."

    Wieso ein hohn? Die Grippe fordert wie der Corona Virus, bei älteren und schwächeren Menschen oftmals den Tot.


    Da das Virus auf den Phillipinen sogar weniger ausgebreitet ist, sehe ich da kein Problem, auch mit einem Säugling zu fliegen.

    Sofern man auch Richtung Flughafen auf Hygiene achtet, und sonstige Sicherungsmaßnahmen unternimmt.

    Dazu hat das RKI eine Auflistung von Verhaltensregeln aufgestellt.


    Daher - Lasst euch euren Wohlverdienten Urlaub nicht vermisen.

    Ich für meinen Teil habe meine Reise für den 04.04 über Air China kostenfrei stroniert. Lief alles problemlos ab.

    Reise nun von Düssendorf über Istanbul mit Turkish Airlines an, was mir einfach am sichersten erschien.

    Echt schade zu lesen, dass bei vielen die Lage noch unsicher ist.

    Zudem ist der Höhepunkt der Epidemie noch nicht erreicht - Augenscheinlich sinkt die Anzahl der Erkrankten - liegt aber nur an der veränderten Zählweise.


    -- Siehe Tagesschau 16 Corona-Fälle in Deutschland Stand: 12.02.2020 09:32 Uhr

    "Zudem änderte die chinesische Gesundheitskommission nach eigenen Angaben die Zählweise: Menschen, bei denen Lungenkrankheit zwar mit einem Test nachgewiesen wurde, die aber keine Symptome zeigen, würden seit einigen Tagen nicht mehr in die Statistik aufgenommen - ein Vorgehen, dass der Definition der Weltgesundheitsorganisation klar widerspricht."

    Habe gerade mit der deutschen AC Hotline gesprochen.

    Mein Flug wäre am 03. April. Eine kostenlose Stornierung ist ohne weiteres, für alle Buchungen die vor dem 28.01 erfolgt sind möglich.

    // Eine Umbuchung auf einen anderen Carrier ist laut der Hotline nicht möglich //


    Tut mir Leid für meine falsche Einschätzung zuvor.


    Werde somit wohl auch stornieren und umbuchen.

    Auf der Seite von Airchina wurde gestern eine neue Ankündigung gemacht.

    Habe mal die wichtige Passage markiert. Somit sind zunächst einmal alle Flüge bis zum 28.03 storniert. Was darüber hinaus ist, ist wie es aussieht noch nicht geklärt. Eine kostenloste Stornierung ist für Flüge im April/Mai noch nicht möglich.


    Dear passengers:

    According to the policies of the destination government, Air China will make changes to the operations on some routes. Air China will actively guarantee passenger ticket services after such changes and apologize for the impact on your travel plan.

    I. Flight adjustment plan

    1. Route from Mainland China to the Philippines: Beijing-Manila round-trip flights from February 6 to March 28, 2020 are canceled.

    2. Route from Mainland China to Singapore: Beijing-Singapore flights CA969 from February 11 to February 29, 2020 and Singapore-Beijing CA970 from February 12 to March 1, 2020 are canceled.

    II. Applicable tickets

    Tickets whose ticket number starts with “999” and which contain unused segments that are the canceled flights mentioned above (including tickets exchanged for with PhoenixMiles kilometers).

    III. Ticket handling plan

    1. Free refund

    The types of tickets mentioned above qualify for exemption from refund handling fee, under the condition that such tickets are within the validity period.

    2. Reroute

    The types of tickets mentioned above do not qualify for rerouting. It is suggested that passengers buy new tickets after getting a full refund on the original ticket.

    3. Flight change

    Within the validity period, the tickets mentioned above involving canceled flights can be changed to flights operated before June 30, 2020 (included), with no ticket change fee, sub-class fare difference and seasonal fare differences charged. If such tickets are changed to flights operated after July 1, 2020 (included), no ticket change fee is charged, but sub-class fare differences and off seasonal fare differences are to be charged. Only the first-time request qualifies for exemption from ticket change fee and for refund. Any request made again is subject to the applicable conditions of ticket use.

    IV. Locations for handling

    1. If you have purchased your ticket through a third-party platform such as Ctrip, Fliggy and Qunar, or a travel agency or air ticket agent, please contact the original location of ticket purchase.

    2. If you have purchased your ticket through Air China official website, Air China app, Air China WeChat or Air China WeChat mini-app, please submit your application for refund directly through the above channels, or contact Air China service hotline 95583. In view of the large number of flight adjustments recently, please pay attention to the flight information in a timely manner and the latest flight information. Passengers can inquire through the official website of Air China, Air China app, Air China service hotline 95583 or ticketing agents.

    Air China will continue to watch closely the progress of the epidemic prevention and control, and provide safe travel guarantee for passengers as much as possible. Thank you for your understanding and support!