Also auch AirAsia geht von einer Wiedereröffnung ab 16. May aus! Wenigstens jetzt mal was Positives!
AirAsia eyes 23 percent resumption at end of lockdown
Also auch AirAsia geht von einer Wiedereröffnung ab 16. May aus! Wenigstens jetzt mal was Positives!
AirAsia eyes 23 percent resumption at end of lockdown
Hier im Forum hat es doch mindestens schon einen Fall gegeben dem von der Immigration die Wiedereinreise verweigert wurde ,mit der Begründung das das Touristenvisum eigentlich nicht für ewiges Weiterverlängern gedacht ist.Die wollen auf jeden Fall von der jetzigen 3Jahresregelung weg
Und das schon seit letzem Jahr
Ja! Aber ich würde aber auch nicht unbedingt Malaysian oder Thai oder indonesische Airlines fliegen. Jetzt kann man sich bald raussuchen mit wem man fliegt.
Stehen auf der RWY 13/31 am Touchdown RWY 13
Wo immer RWY 13 sein mag...
Mal schaun wie ich sobald es wieder geht von den Phils nach Hong Kong komme
Schwimmen!
Du redest hoffentlich nur von Philippinischen Airlines?
Ja! Aber ich würde aber auch nicht unbedingt Malaysian oder Thai oder indonesische Airlines fliegen. Jetzt kann man sich bald raussuchen mit wem man fliegt.
Apropos,wo stehen die Air Asia Maschinen?
Stehen auf der RWY 13/31 am Touchdown RWY 13
Hier sind ein paar interessante Präsentationen aus dem Luftfahrt Sektor
und vergiss nicht die übermässige Zugabe von Zucker, die
sollauch Spätfoleen, am nächten Morgen, haben
Replace: Haben!
Man sieht es an der Rechtschreibung!
Zuerst die Best friends Chinesen, dann die Koreaner.
Von beiden Laendern fliegen die Airlines jede Nacht nach Manila. Bringen zwar überwiegend Leute raus und vielleicht eine Handvoll von Pinoys rein, aber ist ein wichtiger Frachtflieger
Gibt es überhaupt so viele Triebwerksabdeckungen wie momentan gebraucht werden?
Jedes Flugzeug wird mit kompletten Abdeckungen geliefert. Die liegen normalerweise "im loose equipment compartment" im letzten Cargo Hold, bzw. die täglich benutzten Protectors für Pitot Tube, AoA etc. sind im Cockpit verstaut.
Wer zum Flughafen will at NAIA muss sich auf einige neuer Regeln einstellen:
The guidelines include:
1. Wearing of face mask when entering the airport facility.
The MIAA has purchased a total of 2,675 boxes (133,750 pieces) of surgical face masks and has initiated purchase of 4500 pieces of washable masks to ensure continuous protection of its workers. “We have to stock-up and be prudent in our distribution especially that wearing of masks will now become the new normal,” said GM Monreal.
The MIAA sought the assistance of the Bureau of Quarantine in determining what type of PPE is appropriate for its employees given their different work stations. “We want to make sure that they have the right kind of protection as the nature of their jobs would require,” GM Monreal explained.
MIAA service providers were also told to provide face masks for their employees and to ensure that they get the kind of protection needed for the kind of work that they do following the recommendation of the Bureau of Quarantine.
2. Everyone entering the airport complex must submit themselves to mandatory body temperature check.
Already in place, the MIAA shall continue temperature checks at all security checkpoints inside the airport building and vehicle checkpoints within the immediate vicinity of the four (4) NAIA Terminals. Security personnel manning these posts are equipped with 81 infrared thermometer guns.
3. Social distancing measures shall be strictly observed at all queuing points inside and outside the terminal building. When seating, a “one seat apart policy” shall be enforced.
To further enhance social distancing measures inside the airport, GM Ed Monreal has directed for the installation of acrylic barriers in all check-in counters and help desks in the four NAIA Terminals. As of press time, 57 check-in counters now have acrylic barriers in Terminal 1. Work is still in progress. MIAA is working double time to complete installation in all the 330 check-in counters in the four Terminals.
Yellow floor markings have also been ordered by GM Monreal in all queuing points. “I call on the airlines most especially, to help us in the implementation by instructing their check-in personnel to monitor passenger compliance to the guideline,” the airport chief said.
4. With the Office for Transportation Security (OTS) taking the lead, security procedures shall be done through a “no contact means” but not limited to the use of walk through x-ray machines, portable scanners, handheld metal detectors, and the like, effectively limiting pat down or manual frisking to exceptional instances or situations.
5. Only passengers with valid travel documents and confirmed bookings for the day will be allowed to enter the airport facility.
Relatedly, the MIAA policy limiting the entry of non-airport workers and non-passengers into NAIA shall remain in effect.
6. Continuous disinfection of all NAIA facilities especially those used for flight operations. These include, among others, aerobridges, baggage conveyors, check-in counters, immigration, customs and other help desks. Disinfection activities are also done extensively on other airport facilities and equipment such as x-ray machines and trays, inspection tables, pushcarts, wheelchairs and other frequently touched surfaces.
All comfort rooms in the Terminal buildings as well as public areas are continuously cleaned on a 24-hour basis with each comfort room having a steady supply of hand wash, hand sanitizers, toilet paper and paper towels. MIAA’s utilization of hand sanitizers has remarkably increased over the last 3 months. From 5 gallons a day before COVID, actual use to date is 13 gallons a day.
To better serve passengers, MIAA has set standard features for all its comfort rooms where one will find specific cubicles for Persons with Disability (PWD) and diaper changing tables for passengers travelling with babies or toddlers. Hand dryers are also provided. An all gender toilet is also co-located in all restroom areas.
7. Foot baths shall remain in all entry and exit points of passengers and airport personnel, including boarding bridges and/or similar areas for passenger embarkation/disembarkation to and from the aircraft.
8. Safety precaution posters and other health guidelines shall be displayed at noticeable places in the NAIA Terminals. Alert bulletins shall be made through the airport information boards and other display systems and through public announcements in MIAA’s official social media sites.
9. As required by the Bureau of Quarantine, all passengers that are departing and arriving shall be required to electronically fill-out Health Declaration Form and Passenger Locator Forms for straightforward contact tracing.
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Bei den meisten Maschinen, die ich in den letzten Wochen gesehen habe, waren nur die Triebwerke abgedeckt und in Plastik gepackt, der rest war nicht versiegelt.
LH, AA und eigentlich fast alle, haben auch nur die Triebwerke abgedeckt. Wenn überhaupt ...sonst keine Protection
Fenster und Türen sind ungeschützt ...
so schaut die Abdeckung sauber aus wie bei LH
Oder beim A320 von der SWISS........der A340 ist ja noch in der Wartung wie man an der Leiter sieht!
Lassen wir sie alle wieder einmal hochfahren und dann sehen wir ja welche nicht so gut konserviert waren
Und jetzt geht es auch bei QR ins Eingemachte! EK hat ja sowieso die Flotte mehr oder weniger am Boden und QR hat gut Geld gemacht da sie Flüge aufrecht erhalten hatten und mit gutem Erlös verkauft haben!
Is that so? dino
Ich werde in nächster Zeit in keine phil. Airliner einsteigen.
Alles anzeigenAlles anzeigenPAL Flieger werden von der LH-Technik betreut. Was Wartung angeht, kann man davon ausgehen, dass PAL besser ist als Cebu Pacific und Airasia.
Und 5J Flieger werden von A+betreut, einer JV - wie auch LTH - zwischen dem lokalen Partner Cebu Pacific und SIA Engineering.
Und das ist für Line Maintenance.
Bei den meisten Maschinen, die ich in den letzten Wochen gesehen habe, waren nur die Triebwerke abgedeckt und in Plastik gepackt, der rest war nicht versiegelt.
Der Ausstieg von Warren Buffett aus der Airline Industry zeigt wohin es geht!
Der Grund für die Schließung der Flughäfen ist: Man hat keinen Platz mehr in den staatlichen Quarantäne Einrichtungen.
Es wurden sogar schon Leute in 5 Star Hotels wie Sheraton, Hilton, Marriott etc. untergebracht und das kostet dem Staat eine Stange Geld!
Alles anzeigenAlles anzeigenZuständig ist das DFA.
Dieses Memorandum wurde angepasst. Die 72 Stunden waren nur kurz aktuell und wurden gleich wieder aufgehoben.
Die Einreisebestimmungen für Leute mit permanent Visa wurden verschärft. Nur noch mit dem 13a kann man einreisen, respspektive Auslaender die mit einem philippinischem Staatsbürger verheiratet sind.
Pursuant to the implementation of the Enhanced Community Quarantine (ECQ) to prevent the spread of coronavirus disease 2019 (COVID-19) pandemic, please be guided by the following travel restrictions imposed on Foreign Travelers.
Please note that this information is constantly changing and DFA will be updating the advisories accordingly.
- Entry of foreign nationals are restricted effective 22 March.
- Visa-free privileges of foreign nationals are temporarily suspended.
- All issuance for entry visas for visa-required foreign nationals are suspended while all previously-issued visas are cancelled, except those issued to the following:
- Foreign Government and International Organization officials accredited to the Philippines
- Foreign Spouse and children of Filipino nationals
For more details on the travel restrictions, please visit https://dfa.gov.ph/dfa-news/statements-and-advisoriesupdate. #DFAAdvisory
Ich bin nachher am Flughafen und frage mal denn ansonsten wären einige Leute am Samstag NICHT reingekommen!
Nach gefragt heute Abend am Airport.
Ja es stimmt was Arthur gepostet hat............ABER leider können die Airlines anscheinend nicht der Unterschied zwischen den Visas kennen. Deshalbe sind auf fast allen Fliegern jetzt sehr viele Quote Residence Permits drauf, die aber nicht zurück geschickt werden sondern, die in Home Quarantäne müssen.
Man ist am Überlegen ob man - wenn wieder Platz ist - die Leute in die staatlichen Quarantäne Stationen schickt.
Was zurück geschickt wird sind all die anderen Visas, die nicht zur Einreise berechtigen und das auf Kosten der Airline.
Trotz Airport Closure fliegen noch Korean und Asiana, beide waren vorhin am Flugplatz.
Alles anzeigenDas ist die gültige Anweisung. Es gibt keine neue bis heute!
Zuständig ist das DFA.
Dieses Memorandum wurde angepasst. Die 72 Stunden waren nur kurz aktuell und wurden gleich wieder aufgehoben.
Die Einreisebestimmungen für Leute mit permanent Visa wurden verschärft. Nur noch mit dem 13a kann man einreisen, respspektive Auslaender die mit einem philippinischem Staatsbürger verheiratet sind.
Pursuant to the implementation of the Enhanced Community Quarantine (ECQ) to prevent the spread of coronavirus disease 2019 (COVID-19) pandemic, please be guided by the following travel restrictions imposed on Foreign Travelers.
Please note that this information is constantly changing and DFA will be updating the advisories accordingly.
- Entry of foreign nationals are restricted effective 22 March.
- Visa-free privileges of foreign nationals are temporarily suspended.
- All issuance for entry visas for visa-required foreign nationals are suspended while all previously-issued visas are cancelled, except those issued to the following:
- Foreign Government and International Organization officials accredited to the Philippines
- Foreign Spouse and children of Filipino nationals
For more details on the travel restrictions, please visit https://dfa.gov.ph/dfa-news/statements-and-advisoriesupdate. #DFAAdvisory
Ich bin nachher am Flughafen und frage mal denn ansonsten wären einige Leute am Samstag NICHT reingekommen!
Oh Leute, es gibt schon wBID 1703.jpgieder Auslegungsprobleme. Hier sind die offiziellen Nachrichten - nicht Pressemeldungen - des BID
Die Nachricht ist vom 17. Maerz.
LG Carabao
Das ist die gueltige Anweisung. Es gibt keine neue bis heute!
Der phil Außenminister hat auch gerade einen Tweet abgesetzt mit einem Lob an die Paxe!
Oh Leute, es gibt schon wBID 1703.jpgieder Auslegungsprobleme. Hier sind die offiziellen Nachrichten - nicht Pressemeldungen - des BID